Rapport: Orienteringskurs i Mellsta

En härlig måndag. Solen sken inte för en gångs skull, men luften var klar och renades emellanåt av några stänk regn. Vad passade bättre än lite orientering i skog och mark? Ingenting tyckte Mannie, Majjo och Dajojken. På med bärstolar, tumkompass och karta. Öppna sinnen, arbetande hjärnor. Och vips. Dajojken lärde sig otroligt snabbt. Slängde med begrepp som negativ kurvbild, grävda gropar, sankmarker och kartpassning som om de inte gjort annat i sina dagar. Så nu tror jag nästa steg är ett Naturpass!

Barnen var nöjda och alla tre lyckades somna av guppandet. Men när det vankades fika så vaknade alla till liv.

  Fikastund nere vid älven. Vissa åt lasagne, vissa choklad.
   Hennie däremot testar färdig välling vilket slank ner utan problem.
   - Bäääää, bääääää... detta är min hage, bäar Majken. Maja fattar inte allvaret.

  Maja leker herde men verkar ha svårt att hålla koll på sina djur...


Tack för en härlig stund i Mellstas djupaste skogar. Och bra jobbat Dajojken!

Kommentarer
Postat av: lbela

Vilken härlig dag ni måste ha haft.



Tänkte kolla av tjejmiddagen,är det bokat å klart? Jag kan båda datumen.

2009-05-04 @ 21:17:05
Postat av: Albela

Vilken härlig dag ni måste haft.



Jag tänkte höra om tjejmiddagen är bokad?

Kan båda datumen

2009-05-04 @ 21:20:29
Postat av: JOjken

Majken ser ut som hon är nån i Teletubbies, det är väl därför som Maja är så förtjust.

2009-05-06 @ 11:00:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0